I. Om ingående av köpeavtal med Golvvärlden i Sverige AB
Det här händer när du genomför ett köp i webbshopen
1. Först går du igenom stegen i kassan där du anger adressuppgifter, leveranssätt och betalsätt.
2. I steget ”Bekräfta beställningen” kontrollerar du först att beställningen är korrekt.
3. När du är säker på att allt stämmer kan du skicka in din beställning genom att klicka på ”Bekräfta order” och följa de vidare instruktionerna för att genomföra din betalning.
4. Att göra detta innebär att du lämnar en bindande beställning till Golvvärlden i Sverige AB.
5. Slutligen: När du har skickat in beställningen svarar vi dig med ett e-postmeddelande innehållande en orderbekräftelse. Detta visar att vi har ingått ett köpeavtal med dig. Nu är beställningen bindande för båda parter.
Viktigt att veta om beställningar
Säljarens produktpresentationer på internet utgör inte något bindande löfte om att ingå ett köpeavtal.
1. Det går bra att lämna förfrågningar om varor eller framtagning av offert per telefon, e-post eller kontaktformulär på webbsajten. Sådana förfrågningar innebär inte att du som kund binder dig för något köp. Eventuellt köpeavtal ingås först efter att du har bekräftat en offert ifrån oss. Priser i offerter som vi lämnar garanteras i fem dagar.
2. Golvvärlden i Sverige AB ingår inte avtal med personer som är omyndiga (på grund av ålder under 18 år eller av annat skäl).
3. Vi reserverar oss för att skriv- och prisfel kan förekomma i webbshopen. Korrigeringar kan därför i vissa fall behöva ske under beställningsprocessen. Det är viktigt att du alltid kontrollerar din beställning och de angivna priserna som ett sista steg innan du bekräftar beställningen. De uppgifter som anges där är de som gäller.
4. Tidsbegränsade erbjudanden gäller så länge lagret räcker, dock längst till angivet slutdatum.
5. Behandling av beställningar sker delvis automatiskt via e-post. Därför behöver du se till att den e-postadress du uppger är korrekt och att mottagandet av e-post inte hindras. Det kan ibland hända att även önskvärda e-postmeddelanden fastnar i spamfilter. Om du upplever att våra meddelanden inte kommer fram, kontrollera därför först att du har uppgivit rätt e-postadress. Om mejlen fortfarande inte kommer fram, kontrollera om våra mejl av misstag har klassats som spam. Om du inte vet hur man gör, börja med att höra med supporten hos företaget som hanterar din e-post. Om problem kvarstår, kontakta oss.
II. Personuppgifter
1. De uppgifter som du registrerar hos Golvvärlden i Sverige AB används endast för att vi ska kunna utföra leveranser av dina beställningar av varor eller tjänster. Du kan alltid begära utdrag och rättelse samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register. Vi följer EU:s dataskyddsförordning (GDPR) vid all insamling och lagring av personuppgifter.
2. Efter ingående av köpeavtal lagras din beställning i vår databas. Genom att klicka på "Mitt konto" i kundpanelen kan du granska uppgifter rörande din beställning och ditt konto hos oss.
III. Säkerhet
Alla försök till bedrägerier riktade mot Golvvärlden i Sverige AB kommer att polisanmälas. Detta inkluderar, men är inte begränsat till, bedrägerier som utnyttjar falska eller stulna kortuppgifter. Vi loggar IP-adresser i samband med att betalningar genomförs. Dessa kan komma att användas i en eventuell polisanmälan.
IV. Priser och tidsbundna offerter
Våra priser anges alltid inklusive moms. Produktpriser i webbshopen anges exklusive fraktkostnad. Priset för frakten beräknas i kassan (i samband med betalningen), när du väljer önskat leveranssätt och läggs till kostnaden för dina varor. Lägg märke till att priser och utbud i vår webbshop kan vara begränsade i fråga om tid och kvantitet. Detaljerad information anges i aktuell produktbeskrivning. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel och eventuell felaktig information från tredje part. All bildinformation ska ses som illustrationer och vi kan inte garantera att bilder alltid återger varans exakta utseende och beskaffenhet.
V. Returer och avbeställningar
Du kan använda dig av din returrätt, antingen genom att neka att ta emot varorna vid leveranstillfället eller genom att kontakta oss via epost på:
Observera följande angående returer och avbeställningar
Beställningsvaror, måttbeställda produkter och ej lagerförda produkter som har börjat produceras enligt er beställning kan inte ångras eller avbeställas. Vid returer står du själv för kostnaden för returfrakten.